Reference: Designa

Designa Køkken havde fem forskellige kopi- og printkontrakter

Da Poul Erik Dyreborg overtog ansvaret for køkken- og møbelproducenten Designa´s maskinpark, opdagede han, at virksomheden havde fem forskellige kopi- og printkontrakter, som hver for sig var uoverskuelige.

Ved en søgning på internettet stødte han på anbefalinger af Jarl Arfelt fra både SKI (Statens og Kommunernes Indkøbscentral) og Undervisningsministeriet, og det fik ham til at kontakte konsulenterne.

Jeg sendte kontrakterne til dem for, at de kunne analysere dem, og det fik vi rigtigt meget ud af.

Bagefter vidste vi, hvad vi skulle være opmærksomme på, og vi fik god hjælp til at opstille krav til vores nye kontrakter, siger Poul Erik Dyreborg, som understreger, at konsulenterne i høj grad har levet op til forventningerne.“

Det krævede et trænet og branchekendt øje for at kunne gennemskue vilkårene” Poul Erik Dyreborg.

I dag har Designa og virksomhedens mere end 200 ansatte mere overskuelige aftaler, og ved at opsætte klare og ensartede krav efter råd fra konsulenterne har virksomheden fået kontrakter, som er sammenlignelige i modsætning til de gamle, der krævede et trænet og branchekendt øje for at kunne gennemskue vilkårene.

Tilbage til Reference-oversigt

Analyse

Optimeringsforslag på baggrund af kundens faktiske behov, interne processer og eksisterende aftaler.
Læs mere

Konkurrenceudsættelse

Udarbejdelse af udbudsmateriale samt forhandling med leverandører.
Læs mere

Kontrakt- og leverandørstyring

Løbende indkøb og administration af kontrakter samt leverandørkontakt.
Læs mere