Reference: DGI

DGI fik mindre bøvl og færre omkostninger

DGI (Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger) er hovedorganisation for 5.000 lokale foreninger, der tæller i alt 1,3 millioner idrætsudøvere.

DGI har 16 lokale landsdelsforeninger med kontorer, samt et landskontor.

Da DGI gerne ville have ryddet op i kontraktjunglen, tog organisationen kontakt til Jarl Arfelt.

Tidligere havde de regionale kontorer deres egne aftaler, men vi ville gerne samle det hele og rydde op, så de lokale kontorer ikke skulle bøvle med det.

Jeg havde fra en indkøber i mit netværk fået et tip om, at Jarl var en god og uvildige rådgiver, så ham tog vi kontakt til.

Opgaven bestod i at få indfriet alle de gamle aftaler og få en ny samlet kontrakt på så gode vilkår som muligt, fortæller Peter Mortensen fra DGI.

Og det lykkedes over al forventning.

Konsulenterne lavede en god og objektiv analyse af de gamle kontrakter, vejledte i opsigelsen af de gamle kontrakter og opstillede derefter en række bud på, hvordan et nyt udbud kunne se ud.

Dermed opnåede DGI flere fordele. Vi ved, at vi har opnået væsentlige besparelser, men dertil kommer, at vi har fået den rigtige maskinpark til vores behov.

Vores lokale kontorer får lavere udgifter og kan med en samlet aftale koncentrere sig om foreningsarbejdet i stedet for kopimaskiner, så alle er glade.

Mindre bøvl og mindre omkostning, det var vores gevinst, understreger Peter Mortensen.


Tilbage til Reference-oversigt

Analyse

Optimeringsforslag på baggrund af kundens faktiske behov, interne processer og eksisterende aftaler.
Læs mere

Konkurrenceudsættelse

Udarbejdelse af udbudsmateriale samt forhandling med leverandører.
Læs mere

Kontrakt- og leverandørstyring

Løbende indkøb og administration af kontrakter samt leverandørkontakt.
Læs mere